mandag 14. desember 2009

Twilight new moon

UNDER EN NY MÅNE

Forfatter: stephenie meyer

publiserings dato: 2009

språk: bokmål

sider: 612

aldersgruppe: 10+

bok nr: 2



under en ny måne(new moon) er den andre boka i twilight-sagaen som er skrevet av stephenie meyer. Det totalt 4 bøker i Twilight-Sagaen evighetens kyss(twilight), under en ny måne(new moon), formørkelsen(Eclipse) og ved daggry(Breaking down). Stephenie meyer har også skrevet The Host.


Handlingen
Bella har 18års dag og alice har laget et stort bursdag's selskap til cullen familien men det går ikke helt som hun hadde tenkt eller sett for seg, Bella får et papir kutt og det dryppet en blod dråpe ned på matten og Jasper klarer ikke å kontrollere seg selv og kommer løpene mot bella, Edward dytter bort bella sånn at hun detter pladask på pianoet, Edward smeller i jasper og med et smell flyr Jasper bort over.
Bella kommer seg hjem og det går dager etter dager med liten kominikasjon mellom Edward og Bella, etter en stund forteller Edward Bella at han ikke har følelser for henne lenger og drar sin vei....

Utdrag fra boka

Jasper smalt inn i Edward. Lyden minnet om steinblokker som raser nedover en fjellside. Jeg hørte en annen lyd også, en uhyggelig snerring som syntes å komme fra et eller annet sted dypt inne i Jaspers bryst. Jasper prøvde å presse seg forbi Edward og glefset med tennene bare noen centimeter fra ansiktet hans.

I neste sekund grep Em mett tak i Jasper bakfra og låste ham fast i et solid jerngrep. Men Jasper bare kjempet videre, med det ville, tomme blikket festet på meg og bare meg.

Utover sjokket kjente jeg også smerte. Idet jeg falt ned på gulvet ved siden av pianoet, hadde jeg instinktivt strukket ut armene for å ta meg for og havnet midt i alle glasskårene. Og først nå kjente jeg den brennende, stikkende smerten som løp fra håndleddet mitt og opp til innsiden av albuen.

Fortumlet og for virret kikket jeg opp fra det dyprøde blodet som pumpet ut av armen min - og inn i de feberaktige øynene til seks plutselig rovlystne vampyrer.

Min mening om boka

Dette er en fabelaktig bok og jeg klarte ikke og lege den fra meg et minutt jeg leste den nesten hele tiden og bestandig hjemme. den boka der er spesiell med mye humør svingninger som en tennåring og det er enkelt å leve seg inn i den den er rett og slett bare fabelaktig....LOVE THAT BOOK<3333

trykk HER så finner du hvor du kan kjøpe boka:D

og HER er lydboka. Lydboka blir lest av Ine Jansen og hun er en fabelaktig leser og lager stemene så levende. she is REALLY GOOD:D!!!!!!!!!!!

det er der jeg har kjøpt alle bøkene og lydbøkene mine det er veldig bra sørvis der og ikke lang vente tid:D

Terningkast blir en sterk og varm sekser:D