lørdag 2. januar 2010

Twilight Ecelipse

Formørkelsen

Forfatter:Stephenie meyer

Publiserings dato: 2009

språk:bokmål

sider:619


Aldersgruppe: 12+

Bok nr. 3


Formørkelsen(Ecelipse) er numer 3 i twilight-sagaen, og er skrevet av stephenie meyer. Stephenie Meyer har også har skrevet The Host.

Handlingen
I den dørgende stillheten, i et eksplosivt anfall av intuisjon, falt plutselig alle detaljer på plass.
Det var noe Edward ikke ville at jeg skulle vite. Noe Jacob aldri ville ha holdt skjult for meg. Noe som gjorde at både Cullen-Familien og ulvene var ute i skogen, der de beveget seg farlig nær hverandre.
Noe jeg uansett hadde ventet på.
Noe jeg visste ville skje igjen, like sikkert som at jeg ønsket at det ikke skulle det.
Det kom aldri til å ta slutt, gjorde det vel?

Utdrag fra boka

Det føltes som om noen hadde sparket beina vekk under meg. Jeg som hadde stresset og bekymret meg i ukevis og vært helt besatt av dette med tiden ... og så hadde den, midt oppi alt sammen, løpt fra meg. Tiden jeg skulle bruke til å finne ut av alt sammen. Til å legge planer. Nå var den ute. Og jeg var ikke klar.

Jeg visste ikke hvordan jeg skulle gjøre dette. Hvordan jeg skulle ta avskjed med Charlie og Renée ... og Jacob ... og livet mitt som menneske. Jeg visste godt hva jeg ville, men plutselig var jeg livredd for å få viljen min.

I teorien var jeg så absolutt klar for, ja, jeg verket nærmest etter å bytte ut dødelighet med udødelighet. Det var jo tross alt det som var nøkkelen til å få bli hos Edward for alltid. Og så var det jo også en kjensgjerning at både kjente og ukjente aktører var på jakt etter meg. Jeg hadde ikke særlig lyst til å sitte hjelpeløs og innbydende og vente på at de skulle finne meg.

I teorien virket det hele svært så fornuftig. Men i praksis ... så kjente jeg jo ikke til noe annet enn det å være menneske. Fremtiden utover det var en diger, mørk avgrunn jeg ikke kunne vite noe om før jeg hoppet ned i den

Trykk HER så kan du høre utdrag fra lydboka(boka).

Min mening om boka
Den er helt konge og er en av de beste bøkene jeg har lest, denne er en bok jeg garantert kommer til å lese om og om igjen:D
Jeg liker Twilight så spessielt for det er enkelt å tenke at du e
r der og ser det selv drit bra beskrevet og artig å lese.
Terninkast blir en kjempe sor sekser for bra historie og enkel å forstå:D


Trykk HER så finner du hvor du kan kjøpe boka
og HER lydboka