torsdag 4. mars 2010

Twilight ved daggry

Ved Daggry

Forfatter: Stephenie meyer

Publiserings dato:
2009

Språk:
Bokmål

Sider:

Aldersgruppe: 12+

Bok nr:
4


Ved daggry er den siste boken i Twilight-Sagaen.


Handlingen
Å være uhelbredelig forelsket i en vampyr er både helt fantastisk og et mareritt for Bella Swan. Hennes lidenskapelige følelser for vampyren Edward drar henne i én retning, og den dype samhørigheten med varulven Jacob Black i en annen. De to stammenes skjebne har hvilt på Bellas valg: enten å slutte seg til de udødeliges mørke, forførende verden, eller å leve livet fullt ut som menneske. Nå som hun har truffet sin beslutning, starter en rekke uforutsette hendelser.

Utdrag fra boka

Jeg hadde fått mer enn min rettmessige porsjon nær døden-opplevelser; det var vel noe man egentlig aldri ville venne seg til.

Likevel kjentes det underlig uunngåelig å stå ansikt til ansikt med døden igjen. Som om jeg virkelig var en ulykkesmagnet. Jeg hadde sluppet unna gang på gang, men den kom stadig tilbake etter meg. Det var bare så helt annerledes denne gangen.

Du kunne løpe fra dem du fryktet, du kunne forsøke å kjempe mot dem du hatet. Jeg var fullstendig innstilt på å stå imot slike mordere. Monstre. Fiender.

Men når du elsket den som drepte deg, da hadde du ikke noe valg. Hvordan kunne du flykte, hvordan kunne du kjempe, når det ville skade denne elskede? Hvis ditt eget liv var det eneste du hadde å gi den du elsket, hvordan kunne du da la være å gi det?

Hvis det var en du virkelig elsket?

trykk HER for å høre utdrag fra boka.

Min mening om boka.

Serien er konge og jeg kommer til å lese den om og om igen. Den er fantastisk og jeg gleder meg til alle filmene kommer ut......

Trykk HER så finner du en side der du kan kjøpe boka

Og HER for lydboka

Terning kast fra meg må bli en stor sekser til boka og hele serien:D